Låt mig presentera Jonas Persson

Vi har två glapp i vår inläggsbank här. Det första att vi är Stockholmsbaserade, det andra att vi håller oss för det mesta till film, teater och litteratur. Så jag bad mig vän, göteborgaren Jonas Person, att hjälpa oss fylla i luckan med ett inlägg om den mest intressanta nya musiken från 2013 och 2014. Han gav oss en lista med minirecensioner på de låtar han känner är "måste lyssna" just nu, taggat en playlist.
 
Innan ni ger er hän musiken, låt mig presentera Jonas lite mer:
 
Jag tror att Jonas drivs av entusiasm vilket sipprar fram om en råkar komma in på ett ämne han brinner för. Än så länge i vår vänskap har jag upptäckt dessa ämnen: musik (mer än något annat, faktsikt), matlagning, resor, språk och kultur, speciellt franska, och en hel del IT-prat. Jonas är alltid generös med sin kunskap och otroligt charmig när han går igång på något. Han är en all in-person, så att gå på tivoli med honom är att åka det läskigaste - jag älskar det! Lite knäpp, väldigt intelliget och fantastisk rolig att vara med.  
 
Ni kan räkna med att jag även i framtiden kommer övertala Jonas att skriva om de musikupplevelser som sker i hans trakter. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback