kultur genom andra medier

Sofie tipsade för någon vecka sedan om radioteatern och dess magiska värld. Att för de som inte kan ta sig eller bor i Stockholm så finns det andra medier att tillgå. Därför kom jag att tänka på dessa podcaster som finns. Jag kan tycka det är ganska skönt att få ett break mellan all musik som hela tiden går på repeat i hörlurarna och faktiskt lyssna till två eller flera människor som diskuterar allt mellan himmel och jord.
Jag har ambitioner att ta mig an flera podcast, något som framför allt lockar är P3 dokumentär som gräver i och fördjupar sig i oerhört intressanta ämnen. Dock har jag för tillfället enbart en podcast i mitt arkiv och det är Filip och Fredriks. Oj vad jag älskar att höra deras ljudliga och ärliga diskussioner kring de små ämnena, och många gånger sitter jag och skrattar högt på tunnelbanan när de berättar om något de varit med om eller hur deras tankar cirkulerar kring värdsliga ting. En podcast som får mig att kunna släppa världen omkring mig och få gå in i en bubbla ett tag - det är otroligt skönt där inne! 
Den 5 juni ska jag och en kompis gå på deras 200:e podcast som framförs live i Globen. Den kommer inte att spelas in så enda sättet att få höra den är att vara där. Det såg jag som en självklarhet och jag vet att det kommer att bli en helt fantastisk kväll!

Ikväll ska jag på en helt annan grej, jag ska nämligen gå och se "Ägd" på Rival med Schyffert och Lindström. Mer om detta kommer i morgon.

/Linn 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback