Ett liv blir till

Lennart Nilssons bok Ett barn blir till kom ut första gången 1965. Då var den banbrytande med sina fotografier tagna inuti en livmoder.
1-4 oktober visas en utställning på Galleri Kontrast med hans fotografier, några ur böckerna, men även vissa som inte tidigare visats upp offentligt. Det är en liten utställning, men snabbt trollbinds man av fotografierna. En människas utveckling har alltid fascinerat och hänfört; hur liv blir till och hur man själv en gång så ut.
Vem är jag?
Vart kommer jag ifrån?

Och så får man svaren. Det här har också varit jag. Det här är min historia. 








/Linn

Utställningen visas mellan den 1-4 oktober på Galleri Kontrast. Entré gratis. Närmsta tunnelbana är Slussen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback