Och allt är förvridet

Att läsa gör mig glad. Att läsa gör mig liksom lycklig. Så där lycklig att jag ibland aldrig vill försvinna ifrån bokens värld där allting är möjligt.
Alltså - dags för ännu ett boktips. 




Det handlar om Erik som inte kan glömma Mina.
Det handlar om sorg som inte riktigt kan försvinna.
Det handlar om att släppa taget.

Och det går fort när jag läser Emma Ångströms bok. Inte för att språket förvånar; det är enkla ord, enkla beskrivningar. Inget som riktigt förvånar. Det som intresserar mig är hur man låter sig påverkas av en människas uppfattning. Att det finns något mer bakom. Och att man inte ska glömma det.
Fast när vykorten från Mina fortsätter komma och tar upp saker jag inte fått berättat för mig av Erik, förstår jag att något är fel. Att han gör saker som han inte berättar för mig. För det finns något bakom, det finns minst två sanningar av allt.
Och allt är förvridet är ingen bok som berör; saker och ting upprepas och jag tappar snart min ömkan för Erik. Men det får mig att undra över hur folk hanterar en kris.

Emma Ångströms sanning är att allting kommer tillbaka. You get what you give. You get what you deserve.


Titel: Och allt är förvridet
Författar: Emma Ångström
Utgivningsår: 2009
Bokförlag: Alfabeta

/Linn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback