Resa genom ensamheten

Helgen har varit underbar med all sol och värme och glassätande människor. Och lite öl på det. En annan människa som gillar öl och vin och sprit är Plura i Eldkvarn. 




Vi har alla våra resor. Genom livet, genom staden, genom oss själva.

Plura har sin resa. Med Eldkvarn, med sin bror, med sina barn och sina flickvänner. Han har rest med sin musik och texter, med sina matupplevelser och sina spritminnen. Har minns inte allt, men det han minns har etsat sig fast och kommer alltid finnas kvar.
Att läsa om alla år på vägarna är fascinerande. Hur mycket man minns, och hur mycket man glömt. För mig blir det en resa även genom mig själv. Jag försöker gå igenom mina minnen, mina glömda och bortgömda. Finns allt kvar?

Pluras resa är lättläst, men poetisk och musikalisk.
Jag vlll läsa mer.
Jag vill aldrig att den ska ta slut.


Alice, himlen kan vänta 
det finns en väg och en plats i solen 
för varje männ'ska 
Alice, himlen kan vänta 
ta på dig läderjackan 
det är lång väg och du går ensam




Titel: Resa genom ensamheten: svart blogg och det ljuva livet
Författare: Plura Jonsson
Bokförlag: Norstedts
Utgivningsår: 2008


/Linn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback