Bokmässan i Göteborg

Jag har inte varit på bokmässan på två år. Sist jag var där köpte jag 18 böcker. Det blev inte riktigt så många den här gången, men oj vad fantastiskt det var att komma dit igen! Det är som om luften är fylld av kreativitet och tankar och allt bara flödar omkring där inne. Att få andas den luften i några timmar är allt jag behöver för att överleva resten av hösten och vintern. Och självklart också att få köpa några böcker.
Jag brukar satsa på antikvariaten. Där finns böcker till bra priser och man kan hitta gömda och glömda titlar på böcker man läst om eller sett i någon tidning. Nytt för i år var att jag även köpte ett litteraturspel!
Efter att ha spenderat många år på bokmässan börjar man bli en van mässbesökare vilket gör att jag vet åt vilket håll antikvariaten ligger eller vart de montrarna ligger som jag vill besöka. Det går därför snabbare nu att leta sig fram till dem och vi spenderar inte lika många timmar på mässan längre. Men det gör inget. Huvudsaken är att jag har fått vara där. Fått njuta av atmosfären, av författarna som irrar omkring, av alla boktitlar som trängs och alla besökare som letar.
Jag är nöjd med mina inköp. Det här kan jag leva på nu. Tack.


Bokmässan håller på 25-28 september i Göteborg.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback