så kom hösten

I början av sommaren fanns det så många planer. Jag skulle läsa massvis med böcker, jag skulle lyssna på radioteater på väg till jobbet och jag skulle begrunna esteik i min vardagliga omgivning. Allt skulle skrivas om och ur för att delas här på bloggen. Som det märkts så blev det ju inte riktigt så. Det gick inte ihop sig att vara barista och holvmästare 40 timmar i veckan och sammtidigt skriva innehållsrika texter. Jag tror Linn upplevde något liknane på sitt håll, med sitt sommarjobb. Men nu är vi tillbaka! Internet är rörligt och anpassbart. Vi släpper gammalt och släpper fram nytt. Det finns mycket att längta efter. 
 
Just nu bubblar en teaterhemlighet inom mig och snart ska jag släppa iväg den. Ledtrådar? Dramatik, ett coolt sammarbete, och en förening. I sinom tid kommer jag skriva mycket om det här. Vi kommer att ge er en följetång längs ett projekts utveckling. Men inte än, lite väntan finns det kvar även om jag längtar. 
 
Med lite fasa längtar jag också efter att skriva av mig om boken jag läser just nu - Rovfåglar osv. av Kristina Sigunsdotter. En debut med så direkt tilltal att jag ibland varken kan lägga den ifrån mig eller läsa vidare. Ska inte säga för mycket eftersom jag är i mitten men ett kort tipps att kolla in: http://rovfaglarosv.tictail.com/product/rovf%C3%A5glar-osv
 
Jag hoppas och längtar till det lugn som min höst kommer bestå av. Kanske i smyg eller med full fart, har inte bestämt mig än, så börjar jag nu livet som frilans. Frilans dramatiker, frilans dramaturg, frilans regissör, frilans krönikör ... Jag ska knyta kontakter och planera, förhoppningsvis avsluta manus. För Kulturaspiranterna ska jag begrunna. Definitivt ta upp det där med estetik i min vardagliga omgivning. Jag vill också studera alla de favoriter jag plockade från internettrådar i våras, olika konstnärer eller konstverk som läggs ut på detta billiga galleri. Jag ska fortsätta leta efter debuterande och gömda pärlor i vimmlet av kulturupplevelser. 
 
Samtidigt ska jag njuta av att utforska mitt eget skapande och berättande för att hitta mitt författarjag nu när ingen skola håller mig om ryggen längre. Och jag ser fram emot att bli strypt av den nya vardag och verklighet som växer inom mig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback