Den årliga filmfestivalen är här

Äntligen!
Det är dags för Stockholms Filmfestival igen. Det där som lyser upp i höstmörkret på ett fenomenalt sätt. Som gör att man orkar ända fram till jul då det vänder och börjar bli ljusare igen. Det kunde inte ha placerats vid en bättre tidpunkt.
Och självklart har jag bokat upp mig för att gå och se en, förhoppningsvis, massa bra film. Jag försökte tänka utanför min egna comfort zone och gå på film från andra länder än enbart Skandinavien och engelska/amerikanska, vilket gjorde att jag bokade två asiatiska och en fransk film. Sammanlagt blev det sex filmer den här gången, och de jag ser fram emot mest att se är "The propaganda game" och "The Wolfpack" som båda två är dokumentärfilmer. Jag kommer inte att gå in så mycket på filmerna nu, utan inväntar stunden jag får se dem och återkommer då med mitt intryck av dem. 

De filmerna jag ska se är:
Alice in Earnestland
The propaganda game
The Wolfpack
Maryland
Carol
Me and Earl and the Dying Girl

Jag tror det är en bra blandning. Dock har jag inte bokat in någon svenska film. Hm, kanske att jag ska gå in och kolla vad som visas och se om jag kan boka in en till. Blir ganska tight med all film plus jobb och skola och teaterprojekt men det är ju så himla kul! Dessutom är filmerna på kvällarna så det kommer ju inte i vägen för något. 

I alla fall - jag hoppas ni ser fram emot mina uppdateringar gällande filmerna. Det gör åtminstone jag.


Stockholm Filmfestival pågår mellan den 11-22 november

/Linn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback